onsdag 1. desember 2010

1.desember!

  Til tross for at jeg fortsatt ikke er helt frisk, dristet jeg meg ut på en liten gåtur rundt om i nabolaget i går. Planen var å dokumentere alle de fine tingene i området som hverdagen vår preges av, men siden valgte et litt dårlig tidspunkt å gå ut på, ble det ikke fullt så mange bilder. Det er nemmelig slik at mellom 17-18 kryr det av kenyanere ute på veiene som er ferdig med sin jobb for dagen. Ikke at det er noe ubehagelig, men da føler jeg meg ikke så bekvem med et stort speilrefleks hengende rundt halsen, turslende rundt for å ta bilder av blomster og trær...

Men noen bilder ble det likevel:










 Dagens gjøremål er å hente møbler på Ngong road. De skulle egentlig bli ferdig på lørdag, men pga regn (...) ble de ikke ferdig. Egentlig kunne jeg sikkert klart å kjøre ut dit selv (ca 30 min uten trafikk), men jeg har lyst til å ha Jon-Andreas i bilen når jeg kjører på slike crazy veier, derfor blir det taxi. Enkelt og greit.

Ellers kan jeg melde om skyer, litt sol og 22 grader i morgentidene i Nairobi 1.desember. Ingen julekalender i hus, litt stusselig, men vi fant ut at det egentlig bare er tøys når vi reiser til Zanzibar og Dar-Es-Salam neste fredag. Og så sparer vi de pengene!

Ha en strålende onsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar