søndag 4. mars 2012

En ku, to sauer, en geit og keramikk

Og ikke minst to avslappede sjeler.
Dette var noe av resultatet i fra min og Idas lille helgeutflukt!

Jeg tar det i fra starten.

Lørdag formiddag satte vi oss i bilen til Lake Elmenteita, ca to timer utenfor Nairobi. 
Jentene skulle på tur!

Vi skulle bo på:


Ingen av oss hadde vært her før, så veldig spennende å utforske nye steder. 

Og kan ikke si så mye annet enn - AIAIAI! For sted! 
Tror bildene sier sitt.


Lørdagen var relativt grå, men vi koste oss utenfor "teltet" vårt med te, kaffe og god bok.
Søndag våknet vi opp til en skyfri himmel og ikke en krusning på innsjøen.
Perfect!


Vi trosset en kjørlig morgen og hoppet i bassenget for å ta et bad.












Etter en fantastisk frokost (tror jeg aldri har spist to så gode egg - med spinat, toast, hollandesaus og stekte tomater! Nice!), la vi i vei mot Nairobi igjen, riktig nok med noen stopp.


Første stopp ble et lite keramikkverksted langs Lake Naivasha. Ida hadde vært der opp til flere ganger før, men det hadde ikke jeg. Mannen på bildet driver verkstedet selv. Designer, former og maler. 
Riktig så flink er han!





En utrolig fin stol. Ble nesten litt fristet til å bestille en eller to...




Også så billig da gitt! 
Klarte selvfølgelig ikke dy meg - resultatet kan du se litt under.


De neste to stoppene var for å kjøpe litt dyreskinn. Langs veien selger de nemlig utrolig mange fine skinn for en billig penge!


Resultatet ble - to saueskinn og et geiteskinn til Ida, og et kuskinn til meg.
Vel hjemme ble jeg møtt av to skeptiske hunder. Hva i huleste var det jeg skulle ta med meg inn?!?


Peanut var riktig nok relativt kjapp med å godkjenne vårt nye teppe, men Charlie er og blir livredd! Han tørr ikke engang nærme seg det. Stakkars gutt. Forhåpentligvis vender han seg til det.


Her er resultatet av dagens keramikkhandel:


Er ikke fargene fantastiske?
Love, love, love!


Bra helg!

(Og i morgen kommer Jon-Andreas hjem i fra en drøy uke i Egypt. Det blir stas!)

3 kommentarer:

  1. Hahaha! I know! Og vi hadde garantert fått plass til mer!

    SvarSlett
  2. Åh, er Peanut på besøk igjen? Hils fra meg! Og hurra for kuskinn - veldig kult :)

    SvarSlett