mandag 3. juni 2013

Pluss ved å flytte

Til tross for at det er mange ting som jeg helt klart kommer til å savne, veier Norge litt tyngere for øyeblikket.

Her er ting jeg gleder meg til:

  • Slippe strømbrudd og agregat.
  • Slippe meget ustabilt internett.
  • Å kunne forholde meg til tiden som er avtalt for et treff. Pole pole. African time - ikke helt min greie...
  • Å flytte inn i nytt hus!!
  • Å kunne gå ute på kveldstid uten og være redd for å bli ranet.
  • Slippe å kjøre overalt.
  • Lyse sommernetter. Her blir det mørkt hver eneste dag mellom 18.30-19.00.
  • Vinter - ikke så mye lys, men innekos og skiturer.
  • Ha besteforeldre og resten av familien i nærheten, som da også kan være barnevakt..
  • Å ha kollegaer.
  • Å ha litt flere nære venner i nærheten.
  • Å ha en dusj der en kan regulere varmen.
  • Slippe varmepumpe som bråker noe helt forferdelig.
  • Bo i et hus som ikke til stadighet er noe feil med (bank i bordet..)
  • Å slippe og handle på Nakumatt - mat- og altmuligbutikk.
  • Godt lammekjøtt og muligheten til å få kjøpt ordentlig kraft.
  • Kunne reise på fjellet til stadighet. 
  • Hytteturer med gode venner!
  • Kort vei til fjorden på sommeren. Basseng er alltid deilig, men ikke helt det samme som saltvann.
  • Å finne fine klær når man trenger noe nytt. Her er utvalget ekstremt dårlig og kvaliteten lav.
  • Sove uten myggnetting.
  • At når man vasker gulvet, så blir det faktisk rent. Her vasker Becky tre ganger i uken, men fremdeles tar det kun 20 minutter hver dag før knærne til Anna Alette er dekket av rødbrunt støv.
  • Smakfulle bær.
  • Å kunne drikke vann i fra springen.
  • Å forhøre meg om passende viner til en satt meny på Vinmonopolet.
  • Norsk helsevesen.
 Også denne listen kunne nok vært myyyye lenger, men nå skal jeg rydde/pakke litt. Bare tre hele dager igjen i Runda Grove!

Good night.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar