lørdag 20. august 2011

"Vinter" i Nairobi

Vinter i Nairobi, slik jeg til nå har erfart det, betyr mer skyer enn "vanlig", "kalde" morgener (kanskje ned i 13 grader), men også 25-26 grader og sol. Temperaturen varierer som dere skjønner ganske så mye! Forleden dag gikk jeg med jakke på Village Market, men i dag ble det bikini i hagen og shorts og singlett på tur. Nesten som i Norge, borsett fra at temperaturforskjellene ikke er like store i løpet av ett døgn.



De siste dagene har gått med til studielesing - har funnet ut at jeg ikke har like god tid til alle oppgaver og alt pensum som i våres. Har satt meg som mål at alt obligatorisk pensum skal være lest gjennom + to oppgaver skal være skrevet, til jeg reiser tilbake til Norge om bare fire uker. Da får jeg tid til (forhåpentligvis) å skrive en prosjektoppgave + praksisrapport mens jeg er i Norge og jeg får tid til å repetere alt av pensum mellom besøk i oktober og desember. Eksamen er 6. januar.

Nå er går det fort til Kristin kommer på besøk 17.oktober, Heidi og Johan 13. desember og leste i går et rykte på Facebook om at resten av familien har klart å kjøpe seg billett ned til 16.desember - hipp hurra for besøk! Denne høsten kommer til å gå fort!

Kom kom! Ingen er booket inn etter jul... 

(Testet denne uken ut en oppskrift på basilikumsorbet - dette kan virkelig anbefales!)


Ha en forsatt fortreffelig helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar