søndag 22. januar 2012

En etterlysning

Jeg fikk i går høre at enkelt etterlyser en liten oppdatering i fra Jon-Andreas i Mexico. Ettersom det har vært ni timers forskjell mellom oss denne uken, har vi ikke fått snakket så mye sammen og jeg kan ikke gi veldig utdypende detaljer, men skal få mannen til å lage et lite innlegg når han kommer hjem (i morgen kveld). 

Enn så lenge kopierer jeg det han skrev på sin treningsblogg i går.


Once upon a time in Mexico



Once upon a time in Mexico… Uken her i Mexico City er straks ferdig og jeg sitter på Starbucks med Juliano (en på teamet mitt som sitter i Rio og som har vært ansvarlig for logistikken denne uken). Selve training session har vært veldig bra og det skal godt gjøres å ha en bedre jobb enn den jeg har! En av koordinatorene fortalte litt om sin oppvekst; ingen elektrisitet eller noe annet vi ta for gitt de første tjue årene av livet hans. Idag er han utdannet økonom og jobber med sosialprosjekter med ungdom og et av dem er funded av Youth Fund som jeg er ansvarlig for. Blir det bedre???
Treningsmessig har det egentlig vært en bra uke til å være på mission. Jeg har fått løpt hver morgen på tredemølle og det gikk heldigvis lettere etter dag en. Blir spennende å se hvordan den lille høydeforskjellen slår ut hjemme i Nairobi! Vektmessig har det også gått greit selv med McDonalds og Burger King i nærheten.. ;-) i disse tider er jo det litt eksotisk :-D
Idag har vi vært og sett på pyramidene utenfor byen. En for solen og en for månen. Det var veldig fascinerende og utrolig å gå rundt og se på arkitekturen. Samtidig følte jeg det var som å gå rundt på en filminnspilling! Vet ikke helt hvorfor, men tror det handlet om hvor stort det hele var. Tanken på at dette er bygd opp uten maskiner…
Et par bilder fra mobilen her, og så er det middag pakking dobling og fly hjem imorgen tidlig. Lang reise! Mexico City til Miami til London til Nairobi og selvfølgelig venting her og der…







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar