mandag 21. februar 2011

The Majlis

Da ser det ut til at pengene til Google er registrert, så her kommer litt flere bilder:











Her er vi inne i Lamu "by": 






Her er vi på en liten båttur med snorkling ++ 






På stranden der vi gikk i land, traff vi på en hummerfisker. Mannen bor på den lille øyen 2-3 uker i strekk, sover bare på stranden og fisker hummer, for deretter ta båten inn til fastlandet og selge det han har fisket. 
Jeg bestillte 5 kg hummer....




Bye bye Majlis! 


Jeg var litt usikker på om vår fiskervenn ville komme til flyplassen med hummerene, men han hadde allerede vært der i to timer da vi kom. Så da fikk jeg 5kg levende hummer i en falleferdig pappeske. Flypersonellet var litt skeptiske, men det gikk helt fint! 



Fredag kveld, vel tilbake i Runda laget vi et riktig så godt lite hummermåltid. De vi ikke spiste ble lagt i fryseren. 


Etter vi kom tilbake til Nairobi har vi vært på te-plantasjen og i nasjonalparken. I dag lurer vi på om vi skal komme oss opp i Kenyatta conference center, det skal visstnok være super utsikt i fra toppen over Nairobi, men pole pole (rolig rolig), for øyeblikket sitter mamma og Randi ute i hagen og nyter litt sol. Og før vi kjører ned til sentrum, skal vi spise brunsj på River cafe. 

Tror ikke våre gjester har det så aller verst!

2 kommentarer:

  1. Så mange fine bilder og kommentarer! Jeg gleder meg vilt til påsken, ouuuii :)

    SvarSlett
  2. Vi gleder oss også skikkelig til dere kommer. Det blir stas!

    SvarSlett