mandag 11. oktober 2010

Det var det...

Da har NAV Internasjonalt bekreftet at verken jeg eller Nina har mulighet til å være frivillig medlem i Folketrygden når vi flytter til Nairobi. Vi hadde kanskje lurt på om var en god idé mtp sykdom og pensjon, men den døren er visstnok stengt. Hadde det vært under 12 måneder hadde det gått greit, eller om noe av min lønn ble betalt av norsk firma. Eneste muligheten til Nina er om hun får noe lønn fra et norsk firma eller norsk frivillig organisasjon. Kanskje KM har lyst til å gi henne 100 kroner i lønn i måneden der nede? Evt ABK for å opprettholde relasjonen til Siaya? hmmm, en tanke. Det var visstnok ikke noe minimumsbeløp for å opprettholde medlemskapet. Ellers er det legepapirene mine som tar sin tid. Før de er klarert av legekontoret i FN i Nairobi (UNON) så blir ikke fly og slikt bestilt. Men nå har jeg (Jon-Andreas altså) sendt mail direkte til flytteansvarlig der nede, så der har det vært et par mail i dag. Kanskje det skjer noe?? Det hadde jo vært stas.. Ellers er det klarert med vår leietaker at hun bruker hagemøblene våre, og jeg har overlevert bilen til den nye eieren i dag. Og sagt opp bilforsikringen :) Men, fordi det er våre personlige ting som står hos Farfar i Halden så må vi kanskje ha innboforsikring (!). Det høres litt drøyt ut, men hva vet vel jeg! So long..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar