torsdag 28. oktober 2010

Lake Nakuru

Uken startet litt dårlig. Jeg fikk tydleigvis noe i meg på mandag, som kroppen ikke helt likte. Så det det neste døgnet lå jeg stort sett i sengen med magekramper og fryktelig vondt i kroppen. Litt kjedelig, men men, nå er jeg tipp topp igjen!

Ole (en kamerat av J-A) har vært på besøk hos oss ett par dager. På tirsdag, da jeg lå hjemme i sengen, var han med J-A til FN-området der han jobbet litt for seg selv. På kvelden var gutta boys å spiste på en indisk restaurant sammen med noen venner av Ole som også bor her. Litt bitter på at jeg ikke orket å være med, men J-A har lovet av vi skal dra en annen dag, så da er det greit;)

Ole hadde et mål om å komme seg til Lake Nakuru og nasjonalparken der, så jeg tok sjansen på at jeg skulle bli frisk til onsdag og slang inn en bestilling på tur jeg også. Heldigvis var kroppen finfin igjen når jeg våknet på onsdag og vi ble da hentet 07.00 av en meget hyggelig kenyaner som skulle ta oss med ut på tur. Jon-Andreas måtte jo desverre jobbe, så jeg får dra med han en annen gang. Vi kjørte ut av Nairobi og til Lake Nakuru, dette tok ca 2-21/2 time. Veiene var overanskende gode, men trafikken var helt crazy! Har jo hørt mye om kjørekulturen her, men nå fikk virkelig oppleve dette på nært hånd. Det aller verste tror jeg må være forbikjøringene de gjør! Det er mye lastebiler på veiene som kjører i 20 oppover og 50 bortover, noe som gjør at alle skal kjøre forbi, selv de med elendige biler. Veldig mange har ikke motorer til å kjøre raskt forbi, noe som da gjør at de presser seg inn i filen igjen når det kommer biler mot dem. Dette skaper en del farlige situasjoner, i alle fall fra min synsvinkel. Heldigvis tok sjåføren vår det rolig og kjørte pent, så vi kom oss både frem og tilbake. Tror nok det er greit å bruke litt tid på å observere kjørekulturen her, før vi setter oss bak rattet selv. Heldigvis har vi mulighet til å kjøpe en litt bedre bil enn mange andre, noe som også gjør det litt sikrere for oss. Våre krav er; stor motor og mye stål foran og bak. Blir vel kanskje en Toyota Prado, men ikke en ny en. Vel vel, nok om biler, jeg skulle fortelle om turen vår til Lake Nakuru og nationalparken der.

På veien stoppet vi på et sted med særdeles god utsikt over Rift Vally.


Når vi kom inn i nationalparken kjørte vi først helt ned til vannet. Tror ikke det er så mye vits i å fortelle så mye om selve turen rundt i parken, bildene forteller vel nok. Men en ting kan jeg jo si - det var helt fanstastisk!




En løvinne (midt på bildet)! Veldig vanskelig å se løver midt på dagen, så det var gøy!
 Kunne lagt ut mange mange flere bilder, men tipper dere blir lei av safaribilder uansett;) Så gir meg nå! Må fortelle litt om kvelden også, men det må bli i ett nytt innlegg. Nå går alt litt for tregt her! Ble nok kanskje litt mye bilder..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar