lørdag 9. april 2011

Enda en dag i varme Nairobi

Neste uke er det Governing Council for HABITAT, så Jon-Andreas er i disse dager stort sett bare på jobb. Han er fortsatt ikke helt frisk, men biter tennene sammen. Riktig så flink er han! Ettersom han er litt opptatt, hygger jeg meg på egenhånd med det Nairobi har å tilby på en lørdags formiddag.

Jeg har blant annet besøkt Spinners Web - et lite "kjøpesenter" med kenyansk design av god kvalitet. Virkelig verdt et besøk! Der kjøpte jeg disse to store ullputene:

   
De skal plasseres på den nye utesengen vi får laget. Så de som ikke vil ta ettermiddagsluren i hengekøyen, kan ta en hvil på madrassen i stedet! Jeg er i alle fall klar for det!

I tillegg var jeg innom Westgate og fikk kjøpt åtte mindre puter til utebenkene nede. 



Etter min lille shoppingrunde skulle jeg møte en sydame hos Ida og Lars. Hun skal trekke om madrassene jeg har kjøpt til benkene og sengen. Jeg kjøpte stoff tidligere i uken, så nå er det nesten klart for sitte/ligge-hygge i Runda Grove. Benkene skal bli ferdig i morgen (jeg var innom i dag for å dobbelsjekke at alt gikk etter planen) slik at gartneren/alt-mulig-mannen vår, John, kan male de på mandag. Trekkene skal være ferdige på onsdag, så da burde alt kunne innvies når Maira kommer på torsdag! Hipp hurra!

Etter utveksling av stoffer og mål med syersken dro jeg sammen med Ida, Lars, Olav og moren til Lars, som er på besøk, til River Cafe' for å spise lunsj. God mat og hyggelig selskap.

Nå har jeg kommet meg hjem og forflyttet med ut hit:


Og nyter dette synet:



Gradestokken viser fortsatt over 24 grader og jeg planlegger neste ukes gjøremål. Vi får jo snart nye gjester, så fryseren må fylles opp av rundstykker og andre bakevarer. 

Hardt liv....

Ha en strålende lørdagskveld alle sammen! Hører rykter om at våren er kommet til østlandet - ikke så verst det heller kan jeg tenke meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar