fredag 27. mai 2011

Et hundeliv

Vår kjære lille valp har nå blitt 10 uker og vokser som bare det! Han er blitt mye mer vant til huset og hagen, tørr til og med å gå ut av døren selv (uten meg). Fremskritt! Han har fortsatt litt igjen når det kommer til å bli husren, men tror ikke det er så mye om å gjøre. Flink er han!

Hver dag våkner han en gang mellom 05-06.00, da løper han rundt, piper og biter i div ting, så da er det bare å stå opp. Den første uken hadde han stort sett gjort fra seg (både vått og tørt) på gulvet, men den siste uken har han klart å holde seg helt til jeg håpner gitteret ned mot trappen. Det er snakk om 3 sekunder før jeg løfter han opp og bærer han ned, men kan jo håpe at om en uke har han vokst fra seg det også.

Etter litt mat er han stort sett i fyr og flamme. Løper rundt og skal bite på alt han kommer over. Jeg har funnet ut at noen bukser kan jeg rett og slett ikke ta på meg på morgenkvisten, de blir rett og slett for fristende for han!




Han ser fryktelig uskyldig ut, men skinnet kan bedra! 


Etter en time med turbofart er det igjen sovetid. Da liker han som regel å ligge ved siden av meg når jeg leser, eller ligge ute i vaktboden til Kevin (vår dagvakt). De to har blitt gode venner!  


De siste dagene har han stort sett vært ute store deler av dagen, noe som gjør det veldig mye enklere for meg å ta meg ut av huset. Jeg har de siste dagene forsøkt på noen småturer i nabolaget, men siden Jon-Andreas dro, har han ikke villet være med på tur. Han setter seg på bakbeina, legger seg ned og klynker som bare det. Og i og med at jeg har lest at man ikke skal tvinge valper med på tur, så snur vi. Nederlag for meg, lykke for Charlie som da løper hjem. Trøster meg med at han er såpass mye ute i hagen hver dag og der har han masse boltreplass. Det er jo ikke akkurat slik at han ikke er aktiv!

Ved leggetid har Charlie nå innarbeidet en slags rutine. I det jeg slipper han ned etter vi har gått opp trappen, styrter han inn på soverommet, drikker noen slurker vann av skålen sin og veksler på å ligge under en stol på et pledd (med det han kan finne å bite på) og leke med baderomsmatten. 


Stor stas! 


Når jeg slukker lyset tursler han heldigvis oppikurven sin og sovner. 

Det er stas med hund altså!

I mitt "hundeliv" har jeg den siste uken hatt litt intensiv lesing av pensum. Jeg må bli ferdig med en oppgave innen Turid og Johan kommer, så da må man jo gjennomgå litt fagstoff. I tillegg har jeg (om jeg må få si det selv) vært skikkelig flink til å trene. 2-3 timer hver dag, 1 eller 2 økter. Ganske stolt av meg selv! 

For øyeblikket ligger jeg ved bassenget på REC. Herlig vær i Nairobi i dag, så det måtte utnyttes i ett par timer. Straks hopper jeg oppi for å svømme 1000m, før det er klart for yoga. Very nice! I kveld skal jeg på middag hos Ida og Lars. Bra dag! Klarer meg finfint alene hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar