søndag 29. mai 2011

I love Toi-market!

 På det halve året vi har bodd i Nairobi har jeg inntil i går ikke kjøpt meg ett eneste klesplagg eller ett eneste par med sko. Noen vil kanskje hevde det er litt utrolig, men det er bare ekstremt dårlige shoppingmuligheter i denne byen og det lille som er, er usannsynlig dyrt og dårlig kvalitet.

Jeg hadde altså ikke være på Toi-market enda... 

  I går tok Ida meg med til byens store bruktmarked. Hun hadde fått barnefri og var dermed klar for litt shopping. Toi-market er et marked med brukte og nye klær som resten av verden ikke vil ha lenger. Her får du kjøpt Zara, H&M, Vero Moda, Top Shop, J.Crew +++, noe er lett brukt, men det er ganske mye med merkelappen på! Helt utrolig!

Det beste av alt er at det er så ufattelig billig. 
Jeg kjøpte blant annet en 100% silkekjole til ca 40kr!

Ida Kristine - dette hadde du likt!  


Lass på lass med klær! 


  

Med litt tålmodighet finner man fort noen skatter. 




Store deler av markedet var under tak. 
(Noe som var skikkelig deilig, for det var varmt i Nairobi i går!) 



Det ble noen poser ja! 





Ida endte opp med 22 plagg, mens jeg klarte 15 plagg og 2 par sko!

I neste innlegg tenkte jeg at jeg skulle vise frem mine innkjøp. Inspirert av alle dyktige motebloggere der ute skal jeg sette opp kamerastativet og se hva jeg får til. Det er dagens prosjekt!

2 kommentarer:

  1. Ååååå! Dette hadde jeg definitivt likt! *sukk*

    SvarSlett
  2. Skal ta deg med når du kommer;)

    SvarSlett