torsdag 27. januar 2011

Hage, blomster, notater og mat...

....har vært stikkordene hittil denne uken.

Etter en telefon med huseier fikk vi avklart at han ikke ville bidra med penger til hagen. Håpløst spør du meg, men men, han sa riktig nok at han skulle ta en tur til hagesenteret vårt og prate med gartneren vår, så skuten har kanskje ikke helt seilt.

Uansett, - hittil denne uken har 3 gartnere hver dag røsket opp og plantet en god del planter og blomster rundt omkring i hagen. Flinke folk!






Tror  nok det blir riktig så fint når det får grodd seg litt til!

Noe av det bedre med å bo i Nairobi er alle de friske blomsten man får kjøpt i veikanten for en billig penge! Som mange kanskje vet er jeg over middels glad i blomster innendørs, så lykken er stor hver gang jeg kommer hjem med buketter i baggasjen.

Her er en liten kreasjon jeg lagde i går:



Ida og Lars fikk i går barnevakt av foreldre på besøk, så da passet det med en ordentlig middag.
Jeg raidet Village Market for gode rådvarer og fant 1.1kg indrefilet av okse og 300gr seranoskinke for under 200-lappen. Ikke så galt det!!



Så da ble det indrefilet rullet i hvitløkssopp og seranoskinke, rimianpoteter, smørstekte gulrøtter og dampet spinat. Til dessert ble det servert hvit sjokoladepanncotta med pasjonsfruktsaus og mørk sjokolade.
Gøy gøy gøy!


Kvelden ble avsluttet med litt etterlengtet Wii-spilling (for Jon-Andreas sin del). 
God stemning!


Nå sitter jeg på REC. Målet var og bli ferdig med å skrive notater fra en bok i dag, men når strømmen går hjemme og Mac'en er avhengig av strøm for å fungere, kom jeg ikke så veldig langt. Ikke har vi fått fikset agregat heller. Det kjipe er at det ikke er strøm i kontaktene på REC heller. Tok heldigvis med den andre lille maskinen som har litt strøm på seg, så kan jo få skrevet litt på denne (bare litt mer slitsomt). Ellers er planen å snart spise lunsj, starte på boken "Mestring som mulighet", ligge litt ved bassenget og trene. Burde gå greit det!
Hører rykter om at det er kaldt igjen i Norges rike. Det er det ikke her...

So long! 

1 kommentar: