tirsdag 11. januar 2011

Prosjekt "Gardiner"

....mens vi venter på flyttelasset.

Hele huset er fylt av skrekkelige gardiner! 



Vi har siden vi flyttet inn snakket om at vi må bytte dem ut, men ting tar tid,- også for oss. Hadde det vært superbillig ville det ikke vært noe problem, men her finnes få Kid og IKEA -butikker, så derfor blir det fort ganske så dyrt å bytte ut alt. I Norge kjøpte vi inn fem gardinlengder i håp om at vi kunne klare å bytte ut noen. Gardinopphenget i huset har jeg ikke vært borte i før, derfor var det litt kjedelig å kjøpe inn masse, når vi ikke helt visste om vi ville få bruk for de. Men med litt triksing og miksing klarte jeg å få de opp! Jeg måtte bare lage ett lite hull i stoffet for å få inn en hempe.

Her har jeg dokumentert arbeidsprosessen:


Gardinene ble hengt opp i "spiseavdelingen" (vet ikke riktig hva jeg ellers skal kalle det). 
Slik så det endelige resultatet ut: 

Det ble riktig så fint om jeg må få si det selv.

Nå er det "bare" gardinene i stuen og på soverommet vårt igjen. Vi er litt usikre på om vi gidder å bytte ut gardinene på gjesterommene, er jo ikke så mye der. Bare i stuen trenger vi riktig nok 12 par gardiner, mange viduer (!), så vi får se om vi finner på en lur løsning. 

Men først og fremst håper vi på at flyttelasset kommer i dag. Skulle kommet i går, - but this is Africa!

So long!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar