onsdag 12. januar 2011

Mus i hus...

Nok en gang....

Da vi kom hjem lørdag kveld oppdaget vi masse muselort rundt om i huset, ekkelt nok det, men da vi skulle lage mat på søndag oppsto det en skikkelig vond lukt på kjøkkenet. Vi sjekket inni ovnen, men den var ren. Vi kjøpte inn musefeller som vi plasserte rundt om i huset (gift fikk vi ikke få kjøpt på matbutikken), men dagen etter var maten som var plassert ut spist opp, men ingen mus i fellene. Vi saumfarte huset for mulige inngangshull, men eneste mulige åpninger var under noen av dørene, som vi allerede hadde fyllt kvelden før. 
Da vi skulle gå å legge oss i går kveld roper Jon-Andreas at det ligger en musunge og sover ved siden av musefellen på kjøkkenet. Han fikk fanget den og sluppet den utenfor våre murer. Og i dag tidlig da jeg skulle lage frokost lå den en ny musunge på akkurat samme sted, også sovende. Jon-Andreas fikk også fanget den. Etter at Jon-Andreas var kjørt til jobb, fikk jeg hushjelpen og garteren til å hjelpe meg med og flytte komfyren. Der lå det en stooor død mus...jeg forsvant raskt fra kjøkkenet, mens de to andre fikk den ut, skrudde opp komfyren, fant en liten død musunge til og vasket så godt de kunne.

Takk og lov for at jeg ikke var alene! 

Her er gårsdagens fangst:


Nå håper jeg inderlig at alle rester av disse skadedyrene er forsvunnet! Ikke minst lukten...

1 kommentar:

  1. Æsj. Etter å ha bodd i et 150 år gammelt hus har jeg luktet nok død mus i min tid. Håper alle er ute!

    SvarSlett