fredag 14. januar 2011

Hipp hipp hurra!

Kl.11.15, torsdag 13.01.11 kom endelig flyttelasset vårt!

Først kom en medium stor lastebil.....



....og jeg tenkte, - så perfekt størrelse for tingene våre! Men så åpnet de lasteplanet og ut kom 12 staute mannfolk. Sjefen kom bort til meg og fortalte at de slet litt med å få inn conteineren på gårdsplassen. 
Jeg gikk bort til porten og møtte denne bilen:


De forsøkte en god stud til, til tross for at jeg sa at det aldri kom til å gå, før de innså at de måtte åpne conteineren fra veien. (Heldigvis var "bare" den første conteineren vår;)


For å få åpnet den, måtte de omtrent blokkere hele veien. 


Jeg fikk utdelt et ark og fikk beskjed om å stille meg i døren inn i huset for å registrere alle eskene som kom inn. Sjefen skulle stå ved bilen og registrere det samme. På den måten skulle vi sørge for at ikke noe forsvant på de 40 meterene inn i huset. Forsåvidt et godt system. 70 enheter ble registrert og ingenting forsvant underveis.
Slik så det ut da alt var båret inn:


16 esker med kjøkkenting...



Etter alt var båret inn, satte de igang med å pakke opp og ut de eskene og møblene som jeg sa var greit. Noe tenkte jeg kunne være greit å fikse selv.

Her er Jon-Andreas kommet hjem og tar en liten gledesdans etter at musikkanlegget er koblet opp: 


Stabækdrakten kom raskt på: 

 

Selv om det var 16 esker med kjøkkenting, var heldigvis 2/3 av eskene fyllt av papir. Men litt tok vi nå med oss.


Da klokken var 22.30 verket bena så mye at det var på tide og hoppe i vår nye seng. Til tross for at bena fortsatt verker i dag, etter all småtraskingen, gleder jeg meg til å sette igang igjen! Det blir så fint!

Gøy! Gøy! Gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar