mandag 8. november 2010

Dagene flyr!

Stress, stress, stress! Var ikke akkurat planlagt at vi skulle forsove oss i dag. Jon-Andreas skulle reise på feltbesøk 09.00, mens jeg skulle møte husagenten 08.30. Herlig å våkne 08.50! Heldigvis ventet kollegaer på J-A og agenten på meg. Christine, - vår hushjelp, var med for å se på "tjenerboligen" på tomten. Hun var fornøyd, så da blir hun sannsynligvis boende der. Greit nok det.

Etter veldig mye frem og tilbake mellom vårt nye hus, FN, Rurigi house (der vi nå bor) og Village Market, har jeg nå levert kontrakten med vår signatur, kjøpt en adapter slik at jeg kunne lade mobilen, fått kontakten tilbake signert av huseier, vært i banken og betalt både leie på huset og for husagentene. Phu! I tillegg kranglet skikkelig med en taxisjåfør...etter kanskje den 4. bilturen (i dag) med taxifirmaet (Jay cab) hadde jeg bare store kontanter og sjåføren kunne ikke vekse. Jeg hadde riktignok litt under det jeg skulle betale og mente derfor at det burde gå greit, jeg ringer de jo hele tiden, men sjåføren mente motsatt. Jeg gikk ut av bilen i det han sa at jeg kunne betale de resterende til en annen sjåfør senere i dag. Ikke at det er så mye penger, kanskje 7kr, men noe service burde jeg få når jeg bruker de så mye! Når jeg ringer sentralen i ettermiddag skal jeg kjefte litt på de og true med at jeg bytter firma, da går det nok greit;) Er så god venn med mannen på sentralen atte;)

Kan jo fortelle litt om hva vi har bedrevet med den siste uken.

Sist onsdag var jeg på en liten rundttur med Ida og Olav. Vi var innom en møbelsnekker, Ida skulle få laget en ny lanpe, og vi var innom et lite kunstgalleri. Mye fine bilder, så kanskje vi kjøper noe derifra etterhvert. Her er noen bilder:




På fredag var jeg på lunsj med Ida, Olav og Christina i Westlands. Veldig hyggelig sted, veldig god mat (en fantastisk sjokoladekake) og veldig hyggelig selskap. Pluselig var kl 15.30. Jeg traff J-A og vi dro til Sarit center for å fikse div husutstyr. På kanskje 15 min hadde vi bestemt oss for kjøleskap, fryser, komfyr og vaskemaskin. Deilig å ta alt på en gang! Ikke så ille pris heller, og frakt er inkludert. Alt kommer i morgen tidlig. Etter all shoppingen fikk vi telefon fra Ida og Lars, Ida hadde glemt kortet sitt på lunsjstedet vårt og var derfor i nærheten. Vi spiste da middag sammen på en italiensk restaurant. Der vi handlet hvitevarene fikk vi en gigantisk bunke med lodd, så disse måtte jo åpnes. Flere av servitørene ble også engasjert. God stemning!




På lørdag tok J-A og jeg taxi ut til Lavington der vi skulle se på en sofa som skulle selges av noen svensker på vei hjem. Vi endte opp med sofa, vanndispenser og et utebord:) Kjapt og effektivt! God pris også:) Derifra dro vi til Ngong veddeløpsbane hvor vi skulle møte Ida, Lars og Olav for å oppleve Nairobi fashion market. Arrangørene hadde nok kanskje håpet på litt flere folk, men vi hadde det trivelig vi. Ida shoppet som bare det, mens jeg klarte å ikke bruke noen penger. Jon-Andreas var veldig stolt;)

Gutta var ikke like aktive på jakten etter skatter. Merkelig....

Søndag var en relativt sløv dag. Vi spiste frokost sent og dro deretter til Nakomatt Junction, der vi bestillte madrass (kommer også i morgen) og gikk på kino (Wall street). Artig film!

Det var vel hovedtrekkene i fra den siste uken. Nå er vi veldig klare for å flytte inn i vårt nye flotte hus og lage mat på egenhånd. Vi har spist ute i tre uker snart, klager ikke egentlig, men skal bli litt deilig å kunne spise hjemme!! So long!

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å se bilder av et ferdig innredet herskapelig hjem :) Kanskje du må invitere Toppen Bech nedover ;)

    SvarSlett