tirsdag 9. november 2010

En dag på jobb...

Noen har lurt på hva jeg skal gjøre her nede i Nairobi. En hoveddel av jobben er å ha ansvar for ungdomsfondet til UN-HABITAT. Dette er en del av ungdomsprogrammet som blir evaluert i disse dager. På mandag var jeg med evalueringsteamet ut og besøkte noen prosjekter som har fått støtte av ungdomsfondet. Det gir litt mer mening i jobben å faktisk se hva pengene blir brukt til. En del av jobben min er også å holde kontakten med disse ungdomsgruppene. Så dette blir omtrent som KM, men jeg får betalt :) Her er noen bilder som viser prosjektene vi besøkte: Det første prosjektet vi besøkte driver med resirkulering, og selger oppkuttet plastikk til firmaer som smelter det om. Det er tidkrevende, men det største problemet er å få tak i nok plastikk/søppel. Gruppen henter søppel i nabolaget, sorterer det, sorterer ulike farger og typer plastikk, kutter det, vasker det, og så selger de det.
Edith jobber som intern i seksjonen min, og er fra Frankrike. Hun har fullført master i utviklingsstudier på Sorbonne, og er en meget klok dame.
Det tar såpass lang tid å laste opp bilder, at nå er det kvelden her nede :) hadde tenkt å inkludere en videosnutt, men det får bli en annen dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar