mandag 22. november 2010

Siden sist...

Da vi fredag kveld kom hjem etter dagens andre treningsøkt, ventet dette på oss på et av gjestebadene:

Rørleggeren hadde vært hos oss tidligere på dagen. Han hadde tydligvis tatt ut noen rør og stappet inn en ballongliknende sak i hullet i stedet. Kjempesmart!!! Det var vann overalt på badegulvet, i tillegg til at det hadde begynnt å sive ut på tregulvet mot de andre rommene. Lettere irritert ringte vi han som har ansvaret for reperasjonene og ba de komme med en gang. Heldigvis gjorde de også det, i alle fall etter en time. 
En lettere oppgitt megselv:
Rørleggeren kom tilbake lørdag morgen for å dobbeltsjekke at alt var i orden. Heldigvis har vi ikke hatt noen vannproblemer etter det. Bank i bordet!

Lørdag formiddag dro vi sammen med Christina, en kollega av J-A, til Karen der det var Bizarre Bazaar. Her var det et stort julemarket. Ikke akkurat julemarket etter mine begreper, men trivelig var det. Det var masse å se på og vi fikk kjøpt noen julegaver. Litt fasinerende å oppleve et så stort arrangement der de besøkende kun var ikke-kenyanere. Det sier litt om hvor mange utlenninger det bor her! Prisene  var også deretter...

  

Vi har til nå vært relativt heldige med trafikken når vi har reist litt rundt, men denne dagen fikk vi virkelig oppleve hvordan forholdene kan være! På vei til markedet brukte vi ca 1 1/2 time, uten trafikk tar det vel ikke mer enn 30 min. Og på vei hjem, da vi bestemte oss for å kjøre de indre veiene, hadde noen veiarbeidere bestemt seg for at de skulle legge ny asfalt på en ev de mest trafikerte veiene mot sentrum. Lørdag ettermiddag, hvor dumme går det an og bli?!? Da ble to filer til minst syv...

Syke tilstander!

Søndagen tilbragte vi ved bassenget på REC-senteret. Dagen var veldig varm, så det var deilig å ta seg noen bad.

I dag har jeg vært på Ngong Road med noen tegninger og bilder av noen møbler. Langs denne veien jobber sikkert hundrevis av håndverkere. Jeg hadde fått ett tips om en fyr som tydeligvis skulle være flink. Vi (sjåføren min og jeg) fant han og startet forhandlingene. For sikkerhets skyld tok vi oss en liten runde hos noen andre snekkere for å sammenlikne priser, men vi endte opp hos han vi hadde fått anbefalt. Noen av de andre hadde i følge min sjåfør ikke ærlige øyne, og det siste jeg ville var og bli rundlurt. Så nå har jeg bestillt en ramme til en seng med et lite bord og en "stigehylle", en liten sjenk og et urtebord. Det skal visst være ferdig på lørdag, spennende!

Nå er det på tide med litt afrikansk dans! Ha en fin fin mandagskveld:) 






2 kommentarer:

  1. Heia Ninamor, kjekt å følg med på dåkker.=)
    Og så kult at du får dansa! E det et slags treningssenteropplegg?

    Korti kommer dåkker hjem til jul?
    Æ kan meld om at æ har innvestert i mitt førstejuleblad... Jajaja, veit det e litt tidlig, men det e ei herlig avsporing i eksamenslesinga.

    Lykke til med møblan!
    klemma

    SvarSlett
  2. REC er et treningssenter ja, så her er det studio med apparater, spinning, basseng, cafe og en liten dansesal. Det er klasser hver dag, noe varierende kvalitet, men det meste er artig. Yogaklassene er bla veldig bra, i tilleg til afrikansk dans:) ser jo ut som en idiot, men det må vel til...

    Fortsatt litt usikkert når vi kommer hjem. Sannsynligvis i begynnelsen av uke 51, men blir en stund. J-A skal ha endel møter i Oslo i begynnelsen av januar.

    Jeg kjøpte to juleblader før jeg dro:) Har akkurat åpnet de selv. Avtalen i fjor var jo at juleblader kunne man kjøpe fra 15.november, mens julemusikken må vente til 1.søndag i advent. Så null stress;)

    SvarSlett